Neprezentarea pacienților face parte din rutina zilnică a unui cabinet dentar. Poate că sunt ocupați, se mai întâmplă să intervină o problemă importantă exact înaintea programării, sănătatea lor s-a îmbunătățit, s-au programat dublu, sau pur și simplu uită de programări, etc.
Această problemă nu încurcă doar activitatea zilnică ci și modul în care se dezvoltă cabinetul.
În acest articol vom analiza costul real al neprezentărilor și modul în care o strategie simplă de memento prin SMS pe trei direcții poate crește eficiența rezervării și poate îmbunătăți implicarea pacienților.
Deci, ce se poate face pentru a atenua neprezentările, pentru a ajuta la îmbunătățirea eficienței, a profitabilității, oferind în același timp o experiență mai bună pentru pacient?
Ei bine, primul pas este înțelegerea adevăratului cost al neprezentării pacienților.
Luând o practică de dentist, să presupunem că costul mediu al unei consultații este de 200 RON și sunt șase dentiști de serviciu într-o zi. Dacă fiecare medic are 6 consultații pe zi, atunci clinica va trata 36 de pacienți într-o zi. Dacă luăm rata medie de neprezentare de unul din cinci, atunci putem presupune că 7 pacienți nu ajung la consultație. Aceasta în cazul în care vorbim doar despre unul sau doi pacienți per dentist, dar atunci când înmulțim cu numărul de zile de lucru dintr-o lună, rezultatele pot fi semnificativ dăunătoare.
De ce? Dacă ai o clinică, care funcționează șase zile pe săptămână, cu șapte neprezentări în fiecare zi, înseamnă aproximativ 511.000 RON pe an. Asta înainte de a lua în considerare impactul pe care îl are acest lucru asupra timpului necesar pentru a reprograma, a umple orice sloturi goale de ultim moment și a refuza noi pacienți din cauza a ceea ce pare a fi un program complet la începutul zilei.
Numără pacienții care nu s-au prezentat la consultație luna trecută și fă o medie pe zi. Extrapolează-l pe săptămână, pe lună, apoi pe un an și întreabă-te: este aceasta o sumă pe care ești dispus să o pierzi în fiecare an?
Pentru a contracara această rată de neprezentare, sfatul nostru este să introduci reamintirea programărilor prin SMS.
De ce? Pentru că prin mulți ani de cercetare la dROOT, am descoperit că partenerii noștri obțin cele mai bune rezultate atunci când trimit trei mesaje cheie de reamintire. Aceasta include trimiterea primului mesaj text cu cinci zile înainte de programare, al doilea mesaj cu 24 de ore înainte și un alt memento cu 2 ore înainte de programare. Și un alt lucru grozav folosind aceste mementouri este că începi să construiești o relație de încredere cu pacienții tăi, sporind implicarea și experiența pacientului.
Odată implementat, SMS-ul este o soluție simplă, dar totodată și extrem de eficientă pentru confirmări, reprogramări și anulările automate, combaterea neprezentărilor în cadrul practicii tale.
99% rată de deschidere
SMS-urile au o rată de deschidere de 99%. În contrast, e-mailurile are o rată de deschidere de 20%.
90% sunt citite în cel mult 3 minute
Ai mereu telefonul la îndemână. Prin urmare, SMS-urile sunt citite în cel mult 3 minute de la primire. Iar cele așteptate, imediat (ex. coduri, parole).
29% rată de conversie
În medie, o rată de conversie cu 200% mai mare decât alte strategii de marketing digital. Mai ales dacă SMS-urile includ linkuri scurte, brand-uite.
Cabinetele dentare care mizează pe marketingul cu SMS dispun de un avantaj extraordinar de mare față de celelalte cabinete: acces direct la atenția pacienților. Ai primit vreodată un SMS pe care nu l-ai citit? În schimb, câte reclame online sau campanii e-mail ai ignorat, ai șters sau ai blocat definitiv? Nimeni nu refuză comunicarea prin SMS!
Dorești să vezi cum sistemul SMS automatizat din dROOT simplifică modul de reamintire al programărilor?
Cel mai bun mod de a obţine aceste cunoştinţe este de a vedea o prezentare a programului şi de a testa funcţionalitatea lui. Unul din colegii noştri, expert în software dentar, îți poate arăta fiecare caracteristică al programului cât şi modul de folosire al modulului de Marketing pentru trimiterea SMS-urilor.